رئیس اداره جنگل‌کاری منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای طرح زراعت چوب صنوبرکاری شده است، در صدد هستیم تا ۲ سال آینده این میزان را به ۵۰۰ هکتار افزایش دهیم.  

کاشت صنوبر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌حسین امینی در مورد زراعت چوب در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در چشم‌انداز برنامه ششم توسعه پوششی گیاهی از ۰.۱۷ درصد باید به ۰.۲۵ درصد برسد، به همین منظور برای افزایش سرانه فضای سبز و جنگل در کشور زراعت چوب در دستور کار قرار گرفت.  

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زراعت چوب موجب افزایش پوش گیاهی و حمایت از عرصه‌های جنگلی می‌شود، چوب تولیدی حاصل از اجرای طرح زراعت چوب، مواد اولیه صنایع سلوزی را تامین و موجب جلوگیری از قطع درختان جنگلی خواهد شد.  

وی اشتغال و درآمدزایی را باتوجه به افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت چوب در سال از مزایای زراعت چوب عنوان کرد و گفت: بهره‌برداران می‌توانند از این طریق نسبت به درآمدزایی اقدام کنند.  

امینی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای طرح زراعت چوب صنوبرکاری شده است، در صدد هستیم تا ۲ سال آینده این میزان را به ۵۰۰ هکتار افزایش دهیم.  

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری توضیح داد: مشکل کمبود آب، کمبود زمین مرغوب برای کاشت صنوبر، آفات و بیماری‌ها از عمده موانع پیش رو در زراعت چوب در این استان است.  

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداران به علت طولانی بودن بازه سوددهی زراعت چوب تمایل چندانی به ورود به این عرصه ندارد، زیرا حدودا ۱۰ سال زمان صرف می‌شود تا از بتوان نتیجه حاصل کشت صنوبر درآمدزایی کرد، بنابراین نیاز است حمایت‌هایی از جمله اعطای تسهیلات کم‌بهره به بهره‌برداران انجام‌شود.

کد خبر 507553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha